Η φιλοσοφία μου

Your Journey to a Fulfilling Life

Personal Coaching

Η φιλοσοφία μου

Εδώ και 15 χρόνια έχω υπάρξει μέρος της ζωής πολλών οικογενειών με παιδιά με αυτισμό και μαθησιακές δυσκολίες. Τόσο ως επαγγελματίας αλλά κυρίως ως άνθρωπος προσπαθώ να υποστηρίζω παιδιά και οικογένειες έτσι ώστε να ξεπερνούν τις καθημερινές τους δυσκολίες με βασικό μου εργαλείο τις τελευταίες επιστημονικές εξελίξεις και την εφαρμογή τους τόσο σε ψυχολογικό και συμβουλευτικό επίπεδο όσο και σε πρακτικό ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε παιδιού.

Ο τρόπος για να το πετύχω αυτό ήταν η επέκταση των σπουδών μου στην ψυχολογία, κάνοντας μεταπτυχιακό πάνω στη δικανική ψυχολογία και εκπαιδευόμενη στη γνωστική ψυχοθεραπεία στο Beck’s Institute of Cognitive Behavior Therapy στην Αμερική.

Ήταν τότε που πραγματοποίησα την επιθυμία μου να ξεκινήσω τη δημιουργία μίας ‘κοινότητας’ όπου οι γονείς θα έχουν τη δυνατότητα να μαθαίνουν και να ενημερώνονται πάνω στα τελευταία επιστημονικά ευρήματα και να ανταλλάσσουν ιδέες με άλλες οικογένειες που αντιμετωπίζουν αντίστοιχες δυσκολίες. Φυσικά, δεν έχουν όλα τα παιδιά τις ίδιες δυσκολίες όπως και όλες οι προσεγγίσεις δεν μπορούν να έχουν τα ίδια επιθυμητά αποτελέσματα σε όλα τα παιδιά.

Πάντα είμαι πρόθυμη με διερευνητική ματιά να προσαρμόζω διαφορετικές προσεγγίσεις ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε παιδιού και να δημιουργώ εξατομικευμένα ή ομαδικά προγράμματα.

Με το πέρασμα των χρόνων στο χώρο της εκπαίδευσης αλλά και της ψυχολογικής υποστήριξης, διαπίστωσα ότι είναι σημαντικό να αξιοποιήσουμε και άλλα μέσα στην προσπάθειά μας να βοηθήσουμε τα παιδιά πέρα από αυτό που αποκαλούμε κλασικές ‘θεραπείες’.

Υπάρχει η δυνατότητα να στηριχτούμε σε επιστημονικά ευρήματα και να χρησιμοποιήσουμε τη λογοτεχνία δημιουργικά προς όφελός μας δίνοντας τη ευκαιρία στο κάθε παιδί να καταλάβει πρώτα τον εαυτό του, να αναγνωρίσει τις δυνατότητές του και να ξεπεράσει τις δυσκολίες του τόσο τις εκπαιδευτικές όσο και τις ψυχολογικές μέσα από την εξερεύνηση της σκέψης των ηρώων ενός λογοτεχνικού βιβλίου αλλά και μέσα από τον τρόπο που τα άτομα στην ομάδα του αξιολογούν αυτό που διαβάζουν δίνοντας ένα διαφορετικό νόημα, μία διαφορετική οπτική.

Φυσικά, σε περιπτώσεις σοβαρών ψυχολογικών δυσκολιών κρίνεται απαραίτητη η ψυχολογική βοήθεια και παρέμβαση από ειδικούς που οι ίδιοι οι γονείς επιλέγουν και που μπορούν να βοηθήσουν το παιδί σε ατομικό επίπεδο.

Έτσι, λοιπόν, παρατηρώντας στην καθημερινή μου πρακτική τα οφέλη της λογοτεχνίας θέωρησα πως ήταν η ώρα να ξεκινήσω ένα λογοτεχνικό εργαστήρι.

Στηριζόμενη στην προσαρμογή διαφορετικών εκπαιδευτικών μεθόδων, με γνώμονα επιστημονικές ψυχολογικές μεθόδους και με εργαλείο την αξιοποίηση έργων αξιόλογων συγγραφέων τα παιδιά θα έρχονται σε επαφή με τις ιδέες τους και με κατεύθυνση προς μια αληθινή εμπειρία ανάπτυξης της προσωπικότητας μέσα από την ενδυνάμωση της αυτογνωσίας και της δύναμη της κριτικής σκέψης.

info-bg-2